oktobar
18
2017.
Kolumna

Porodični magazin 21/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Pre nekoliko dana sedeo sam sa prijateljima i naravno bistrio politiku. Došao je na red Agrokor. Komentarisali smo vanredni izveštaj njihovog revizora i svi se iščuđavali kako neko može da sakrije skoro tri milijarde evra i da to prođe neprimećeno. Cinik bi ponovio staru latinsku poslovicu slobodno prevedenu: „Što dolikuje lavu, ne dolikuje volu“. U konkretnom smislu Agrokor je bio lav, a mi (i Srbi i Hrvati i Bošnjaci i Slovenci :) ) - volovi...
 
Razgovor se nastavio oko položaja domaćih firmi i pitanja da li je bolja domaća ili strana  (internacionalna) firma. Ovde je tek počela prava bura. Nije tajna da domaći privrednici nisu baš zadovoljni tretmanom u sopstvenoj zemlji, ali činjenica je i da su mnogi domaći „privatnici“ bili obične kabadahije koje su  unesrećile i narod i državu, a često i sebe.
 
Dakle, domaća ili strana kompanija (trgovina)? Za i protiv?
oktobar
04
2017.
Kolumna

Porodični magazin 20/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Na žalost, ponovo moram da počnem sa izvinjenjem. Pre nekog vremena imali smo na akciji „Kupi me u četvrtak“ artikal Persil od 8kg sa poklon korpom. Ponuda je bila zaista povoljna i mi smo za taj jedan dan prodali više od 60 tona praška. I sve je to dobro, prodala se impozantna količina, oni koji su obavili kupovinu bili su vrlo zadovoljni, ali... Onda dolazi ono „ali“ koje sreću kvari. Taj dan smo zabeležili apsolutni rekord u broju reklamacija nezadovoljnih kupaca koji su planirali da kupe ovaj proizvod. Neke naše radnje su ostajale bez proizvoda već u 9:00 sati pre podne. 
 
Kada smo malo bolje ispitali situaciju, utvrdili smo dva bitna uzroka koji su doveli do neželjenog problema. Prvi problem je bio u predviđanju količina koje će biti prodate. Prava je umetnost odrediti optimalnu nabavku, jer sve ono što ne prodate po akcijskoj ceni ostaje u magacinima kao mrtav kapital i pitanje je kada će se prodati. Drugi problem je što su naši trgovci pravili liste kupaca pa su ostavljali robu u magacinima za one koji su se prijavili. Ovo, naravno nije dozvoljeno pravilima kompanije i učinićemo sve da se to više ne ponavlja.
 
septembar
21
2017.
Kolumna

Porodični magazin 19/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Pred nama je novi, drugačiji broj našeg i vašeg Porodičnog magazina. Da ponovim, želja nam je bila da napravimo jedne novine koje će vas malo zabaviti, malo edukovati i omogućiti da se snabdevate po povoljnijim cenama. List je okrenut prema porodici, tj. čitaocima od 7 do 107 godina :) i treba da promoviše vrednosti po kojima mi u GOMEX-u želimo da budemo zapaženi. 
 
Najveći deo propagandnih poruka sadrži elemenat poverenja i to nije “bez vraga”. Poverenje je u poslu najveće dobro. Kada sa svojim klijentima ostvarite odnos poverenja, vi ste “cementirali” svoju budućnost.
 
E sad... O poverenju je lakše pričati, još lakše ga je izgubiti, a jako teško steći. Steći poverenje u modernom rečniku praktično znači postati “brend”, a koliko znači biti brend najbolje govori navodna anegdota gde su direktora jedne velike multinacionalne kompanije pitali šta bi mu manje teško palo: da mu zemljotres uništi objekte ili da izgubi brend (emocionalni odnos poverenja sa potrošačem)? Bez razmišljanja, direktor je odgovorio da bi pre žrtvovao objekte jer se oni brže grade od brenda (poverenja).
 
septembar
07
2017.
Kolumna

Porodični magazin 18/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Početak septembra uvek je nekako (ne)zvanično i početak mnogih aktivnosti koje zamru tokom julskih i avgustovskih vrelih dana. Sigurno i vi ponekad u razgovoru kažete: “To ću da počnem da radim/završavam od septembra, kada se sve malo ohladi”. 
 
Deveti mesec u godini je i period kada se intenzivno razmišlja o zimnici, kuvanom paradajzu i ostalim jesenjim i (skoro pa) zimskim đakonijama. Za školarce, septembar predstavlja završetak bezbrižnih dana raspusta, ustajanja bez pomoći budilnika i beskrajnog opuštanja uz knjigu, TV ili tome slično. Srećom, kod većine đaka navikavanje na školu i školske obaveze kratko traje... 
 
Prvo septembarsko izdanje “Porodičnog magazina” donosi vam, kao i uvek, pregršt zanimljivih priča, saveta i zabave. Od krompira do instant kafe, preko pančete i crne ribizle do majoneza, sasvim smo sigurni da ćete i u ovom broju vašeg i našeg “Magazina” pronaći nešto po svojoj “meri”. 
avgust
23
2017.
Kolumna

Porodični magazin 17/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Pre nekoliko brojeva sam pisao o postupku koje su povele neke istočnoevropske države protiv proizvođača koji pod istom etiketom prodaju proizvode različitog kvaliteta, zavisno od toga da li se prodaju na istoku ili zapadu Evrope. Ne moram isticati da ni u jednom slučaju se nije desilo da se proizvod boljeg kvaliteta prodaje na istoku. Naprotiv.
 
Problem je došao do Evropske komisije (Vlada EU) i predsednik komisije Junker se saglasio da problem postoji, da ga treba rešavati, ali da to nije ništa tako ozbiljno da bi zahtevalo neku brzu akciju. U prevodu, multinacionalne kompanije koje uglavnom neguju ovakvu naopaku praksu su toliko jake i uticajne da ovakve inicijative mogu da razvuku sve dok i same ne zaključe da je vreme za promenu poslovne politike. 
 
U čemu je u stvari problem?
jul
26
2017.
Kolumna

Porodični magazin 15/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Hoće li internet uništiti trgovinu kakvu još uvek poznajemo? Hoćemo li u bliskoj budućnosti samo sedeti u svojim domovima i tipkati po svojim telefonima, a roba će samo stizati? Hoće li... hoće li... i još hiljadu sličnih pitanja muče današnje trgovce na malo. 
 
Mnogi već razmišljaju da li da ulažu u svoje prodavnice ili da se polako prebacuju na internet. Već postoje i neka srednja rešenja, tzv. „pametne prodavnice“, gde samo uzimate robu, stavljate u korpu, a sistem prepoznaje šta ste uzeli, veže se za vaš telefon i skida vam iznos sa računa. Izgleda lepo, ali i zastrašujuće. 
 
Zgodno je da ne stojite u redu i da što brže obavite posao kupovine, ali nije baš prijatno da vam novci odu sa računa tek tako, na temelju nekog tajnovitog kompjuterskog programa. 
 
Nije loše kada vam robu donesu pred vrata, ali nije loše ni porazgovarati i posavetovati se sa lokalnim trgovcem i, na kraju krajeva, nije loše otići među ljude, pa makar i u lokalnu prodavnicu. 
avgust
10
2017.
Kolumna

Porodični magazin 16/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Domaće ili strano? Otvoriti granice ili uvesti carine? Štititi privredu ili ostaviti nesputano tržište? 
 
Ovo su večna pitanja svake nacionalne ekonomije, a posebno onih malih kao što je naša. Pitanje nije lako iako bi svi voleli da odgovori budu jednostavni. Ekonomija nije u crno-belim tonovima, već više u sivim, a to je izvor stalnih problema.
 
Nikad niste sigurni ko je u pravu. Granica između štetnog i korisnog je nekada vrlo tanka.
 
Ako otvorite tržište i pustite nesmetano delovanje velikih multinacionalnih kompanija, jasno je da posle nekog vremena neće biti iole značajnije ekonomije u vlasništvu domaćih lica. Velike kompanije jednostavno imaju takav izvor sredstava i toliko su velike da bez problema mogu da posluju određeno vreme sa gubitkom. Građani ovaj period prepoznaju kao „zlatni“ period kada je sve jeftino. 

Aktuelno izdanje

Promo 1

Nagrađeni recepti

Ana Antić, Zrenjanin

Suzana Mitić, Velika Plana

GOMEX Facebook

 

Ključne reči