Avgust
10
2017.
Kolumna

Porodični magazin 16/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Domaće ili strano? Otvoriti granice ili uvesti carine? Štititi privredu ili ostaviti nesputano tržište? 
 
Ovo su večna pitanja svake nacionalne ekonomije, a posebno onih malih kao što je naša. Pitanje nije lako iako bi svi voleli da odgovori budu jednostavni. Ekonomija nije u crno-belim tonovima, već više u sivim, a to je izvor stalnih problema.
 
Nikad niste sigurni ko je u pravu. Granica između štetnog i korisnog je nekada vrlo tanka.
 
Ako otvorite tržište i pustite nesmetano delovanje velikih multinacionalnih kompanija, jasno je da posle nekog vremena neće biti iole značajnije ekonomije u vlasništvu domaćih lica. Velike kompanije jednostavno imaju takav izvor sredstava i toliko su velike da bez problema mogu da posluju određeno vreme sa gubitkom. Građani ovaj period prepoznaju kao „zlatni“ period kada je sve jeftino. 
Juli
26
2017.
Kolumna

Porodični magazin 15/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Hoće li internet uništiti trgovinu kakvu još uvek poznajemo? Hoćemo li u bliskoj budućnosti samo sedeti u svojim domovima i tipkati po svojim telefonima, a roba će samo stizati? Hoće li... hoće li... i još hiljadu sličnih pitanja muče današnje trgovce na malo. 
 
Mnogi već razmišljaju da li da ulažu u svoje prodavnice ili da se polako prebacuju na internet. Već postoje i neka srednja rešenja, tzv. „pametne prodavnice“, gde samo uzimate robu, stavljate u korpu, a sistem prepoznaje šta ste uzeli, veže se za vaš telefon i skida vam iznos sa računa. Izgleda lepo, ali i zastrašujuće. 
 
Zgodno je da ne stojite u redu i da što brže obavite posao kupovine, ali nije baš prijatno da vam novci odu sa računa tek tako, na temelju nekog tajnovitog kompjuterskog programa. 
 
Nije loše kada vam robu donesu pred vrata, ali nije loše ni porazgovarati i posavetovati se sa lokalnim trgovcem i, na kraju krajeva, nije loše otići među ljude, pa makar i u lokalnu prodavnicu. 
Juli
11
2017.
Kolumna

Porodični magazin 14/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
U novom broju Porodičnog magazina donosimo vam mnogo šarenih, lepršavih, letnjih tema koje bi trebalo da nas razonode, edukuju i pomalo otrgnu od sive svakodnevnice. 
 
Pre svega vam predstavljamo nagradni konkurs koji smo osmislili u saradnji sa vašom i našom omiljenom Cedevitom. Ideja je uvek kod ovakvih akcija da se pospeši prodaja, ali ovoga puta sa veoma dobrim razlogom. Putovanje u Grčku za 4 osobe, pa malo li je? Naravno tu su i sjajne torbice i mini dušeci... vaše je samo da se osvežite.
 
Bez obzira na to koliko se vas, baš u ovom trenutku, sprema da krene na odmor ili tek planira i osmišljava svoje putovanje, većina tekstova je usmerena ka odmoru i opuštanju. 
 
Govorićemo o letnjim mesnim specijalitetima, integralnom keksu i drugim raznim vrstama keksa, pivskom kvasu, hidriranju organizma kod dece, dezodoransima u stiku...
Juni
23
2017.
Kolumna

Porodični magazin 13/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Spremam se za odmor. Da me neko vidi kako se radujem, sigurno bi mislio da radim kod nekog nezgodnog “gazde” pa jedva čekam da mu vidim leđa. 
 
Kako god, jedva čekam da prestanu sastanci, telefoni i rano ustajanje. Već sam pisao o tome. Odgovarajući odmor je preduslov za uspešan posao. Kada sam premoren sporije razmišljam, lako se iznerviram, reagujem na beznačajne sitnice, a to nikada nije dobro za posao. 
 
Kada ste premoreni, uglavnom strada porodica jer na njih najlakše možete da se ispraznite - oni “moraju” da vas razumeju. Na poslu pričate, smeškate se, razložno odgovarate i na najgluplje zahteve, a kod kuće ćutite, sedite pred televizorom kao mrtvac i izderete se i na najmanju primedbu ostalih ukućana. Priznaćete, to nije dobra kombinacija i zato rasporedite posao i odmor.
Maj
17
2017.
Kolumna

Porodični magazin 10/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
Uskoro nas očekuju promene u našem i vašem “Porodičnom magazinu”. Želimo da ga pretvorimo u novine zabavno-informativnog karaktera gde bi kroz zabavne sadržaje u stvari davali dodatne informacije o proizvodima koji su bitni za kvalitet života svih nas. 
 
Pokušaćemo da angažujemo najeminetnije stručnjake iz sfere prehrambene industrije koji bi nam objašnjavali kako da prepoznamo kvalitet, kako da izbegnemo da nas neko prevari putem primamljivih propagandnih poruka, kako da sa raspoloživim novcem napravimo zdravu i ukusnu hranu za svoju porodicu.
 
Pokušaćemo i sa intervjuima sa poznatim osobama koji bi nam pričali kako se odmaraju, kako pripremaju hranu, koja su im omiljena jela i sve tako redom. Pokušaćemo da vam na lak i razumljiv način približimo one bitne informacije kako bi za vaš novac dobili najveću vrednost, ali i da uporedite ono što GOMEX radi sa radom ostalih konkurenata. Verujemo da bi u tom upoređivanju dobro prošli. 
April
20
2017.
Kolumna

Porodični magazin 8/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Afera “Agrokor” nam je zakucala na vrata. Skoro svaki dan dobijem po neki zahtev za komentarisanje nastale situacije. 
 
Iskreno, pravim se malo važan, pošto sam već odavno upozoravao na mogućnusti negativnog scenarija nakon preuzimanja “Mercatora” od strane “Agrokora”. I onda sam mislio, a i sada mislim, da je to bila veoma riskantna, ali legitimna poslovna odluka Ivice Todorića. Mogao je da napravi ogroman uspeh, ali i da propadne. Desilo se ovo drugo. 
 
Doduše, on lično sigurno nije propao, ali pred njegovim firmama i zaposlenima je zaista težak period. S druge strane, zaista ne znam šta je Srbija dobila kada je odobrila spajanje te dve velike firme. Čini mi se samo dodatni teret za lokalne dobavljače koji su od dva velika kupca, ali ipak međusobno suprostavljena konkurenta, dobili jednog duplo većeg koji je samo izašao sa još većim zahtevima na teret lokalnih dobavljača.
April
05
2017.
Kolumna

Porodični magazin 7/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Svakog dana možemo ispratiti poneku vest o tome kako su potrošači nekako oštećeni ili prevareni. Kada se sve te vesti slože, može se dobiti utisak da živimo na Divljem zapadu i da se naši stanovnici nalaze u velikoj opasnosti. Da li je tako?
 
Iz ličnog iskustva (kao prevareni potrošač :)) uverio sam se da ima svakakvih trgovaca ili proizvođača koji su spremni na svakojake marifetluke kako bi došli do “leba bez motike”, što kaže Lala, ali tu se radi o manjem broju kompanija koje na ovaj ili onaj način na kraju neslavno nestanu sa poslovne mape. Sve ozbiljne kompanije su svesne da žive od zadovoljnih, a ne prevarenih potrošača. Opasne su multinacionalne kompanije koje su toliko velike i jake da mogu uticati na donošenje zakona i  na taj način mogu svoje petljanje sa kvalitetom proizvoda ili usluga da provuku kroz neku rupu u zakonu. 
 
Opasni su i monopolisti kao što su elektroprivreda, pošta, kablovski operateri... na žalost, ima ih puno. Statistika govori da najveći broj pritužbi dolazi baš na rad tih kompanija. Razlog je jednostavan - oni nemaju konkurenciju pa ne moraju ni da brinu o zadovoljstvu potrošača. Šta učiniti?

Aktuelno izdanje

Promo 1

Nagrađeni recepti

Jelena Maletin Lainšček, Vršac

Slađana Đurić, Zrenjanin

GOMEX Facebook

 

Ključne reči