mart
09
2017.
Kolumna

Porodični magazin 5/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
Domaće ili uvozno? Ovo je česta dilema domaćih potrošača. Šta god mi pričali, dobar deo potrošača se radije opredeljuje za inostrane proizvode smatrajući da se radi o proizvodima boljeg kvaliteta. Da li su u pravu?
 
Da nije zlato sve što sija potvrdili su i na sastanku Višegradske četvorke (Slovačka, Češka, Poljska i Mađarska) gde su predstavnici ovih zemalja najavili da će zatražiti od EU da spreči praksu po kojoj su istoimeni proizvodi u Zapadnoj Evropi kvalitetniji nego isti ti proizvodi na tržištu Istočne Evrope. Nešto pre toga, u Hrvatskoj je izvršeno upoređivanje kvaliteta 22 proizvoda i nedvosmisleno je zaključeno da su neki proizvodi koji se prodaju u Hrvatskoj lošijeg kvaliteta nego ti isti proizvodi u Nemačkoj. 
 
Kako naš narod kaže: “Ne moraš popiti more da bi znao da je voda slana”. Prilično je jasno da određene kompanije istočno tržište smatraju manje zahtevnim, a i manje platežnim pa, želeći da izbegnu pad svoga profita, jednostavno kvare kvalitet proizvoda i tako ostvaruju zaradu. Naravno, ovo nisu nezdravi ili štetni proizvodi, samo su slabijeg kvaliteta od zapadnih parnjaka, a to kompanije pravdaju “specifičnim lokalnim ukusima” - odnosno “šio mi ga Đura” :)
januar
25
2017.
Kolumna

Porodični magazin 2/2017 - Kolumna


Dragi naši, 
 
Nova godina je sjajan “teren” za nove početke, nove ideje, nove poduhvate... U skladu sa tim, i mi vam na početku ove 2017. godine poklanjamo novi, redizajnirani, poboljšani “Porodični magazin”. Potrudili smo se da u njega uključimo sve vaše ideje, primedbe, sugestije, kritike... a rezultat toga upravo držite u rukama. 
 
Pored “plodnog tla” za nove početke, sam start nove kalendarske godine je idealno vreme i za - obećanja. Sasvim smo sigurni da ste i vi dosta toga obećali sebi i onima koji su vam dragi na kraju prošle i početku ove godine. Evo, mi vam u ime Marketing sektora i u ime celokupnog tima GOMEX-a obećavamo da ćemo tokom narednih tristotinešezdeset i nešto dana biti još bolji i interesantniji! 
 
Kad već spomenusmo interesantne stvari, da se dotaknemo samo neke od priča koje ćete imati prilike da pročitate u ovom broju “Porodičnog magazina”... Dakle, potrudili smo se da saznamo ko je i kada prvi skuvao gulaš. Videćete, ovo (skoro) svima omiljeno jelo uopšte nema tako jednostavnu istoriju kao što biste možda pomislili.
januar
12
2017.
Kolumna

Porodični magazin 1/2017 - Kolumna


Dragi naši,
 
 
U prošlom broju Magazina pisao sam o protekloj godini koja nije bila laka, a sada želim da vam pišem malo o onome što očekujem u sledećoj godini.
 
Odmah da kažem da u poslovnom pogledu očekujem realno poboljšanje. Neki neophodni potezi su urađeni i dobre firme će moći to da iskoriste za bolje poslovanje. One druge, koje nisu dobro organizovane, čeka teška borba za preživljavanje. To je uvek tako i tako treba da bude. 
 
GOMEX je uvek radio u teškim situacijama, ali je učio, prilagođavao se i zato sa prilično optimizma gledamo u našu budućnost. I dalje me brinu javna preduzeća koja su još uvek nereformisana pa se bojim da će i dalje neopravdano  opterećivati pleća građana. To je težak i ekonomski i politički problem, ali on mora biti rešen.
decembar
07
2016.
Kolumna

Porodični magazin 25/2016 - Kolumna


Dragi naši, 
 
 
Nadam se da ste primetili naš Selektor popusta, program koji vam omogućuje da izaberete deset proizvoda na kojima ćete ostvariti popust u toku kalendarskog meseca. Neki potrošači su pogrešno shvatili da imaju pravo na samo jednu kupovinu po proizvodu, ali to nije tačno. Izabrani proizvod možete kupovati tokom celog kalendarskog meseca.
 
Ispunili smo i drugo obećanje. Na policama se nalaze mleko, jogurt i kajmak sa Peštera. Nije lako obezbediti dostavu sveže robe sa Peštera. Interesantno je da i naš dobavljač mora da prikuplja mleko sa vozilima koja imaju pogon na sva četiri točka, jer kada krene zima, tamo je baš ZIMA. Ovo su proizvodi za one koji su okrenuti zdravoj i kvalitetnoj hrani. Uspeli smo da dogovorimo i promotivni period kada će cene biti vrlo prihvatljive kako bi svi mogli da probaju proizvode. 
 
Dosta potrošača mi se javljalo sa nekoliko interesantnih pitanja. 
novembar
10
2016.
Kolumna

Porodični magazin 23/2016 - Kolumna


Dragi naši, 
 
 
Hajde da se malo i hvalimo. Uložili smo oko dva miliona evra u pogon za pripremu i distribuciju svežeg mesa i suvomesnatih proizvoda. 
 
Pakovano meso je nešto prilično novo na našem tržištu i kada smo kretali sa ovim programom, mnoge kolege su bile prilično sumnjičave. Svi smo znali za naše navike vezane za prodaju mesa “na panju” i bilo je pitanje da li će naši kupci prihvatiti pakovano meso kao što je to već uobičajeno na Zapadu. Prihvatili su.
 
Prošlog meseca smo prodali 103000 pakovanja. U ovom broju smo vam pripremili priču o pakovanju mesa kako bi vam još malo približili šta je sve potrebno da bi na vašu trpezu stigla jedna obična zdrava šnicla. Možda će biti neskromno (upozorio sam vas da ću malo da nas hvalim :) ), ali naša šnicla ne zaostaje ni milimetar za onom iz bilo koje zapadnoevropske prestonice. Da budem još malo bezobrazniji pa da ustvrdim da je naša i ukusnija.
oktobar
11
2016.
Kolumna

Porodični magazin 21/2016 - Kolumna


Dragi naši, 
 
Imam dobre vesti za gurmane. Uskoro će se u našim prodavnicama pojaviti nekoliko novih mlečnih proizvoda. Sveže mleko sa 3,5% mlečne masti, punomasni jogurt sa 3,5% mm i čuveni “slagani” kajmak. Svi proizvodi su sa Pešterske visoravni gde je mrski aflatoksin praktično nepoznanica.
 
Kada smo raspravljali o ovim proizvodima, odmah se pojavila dilema: kako će kupci reagovati na povećani procenat mlečne masnoće, naročito usled trenutne mode da se uzima mleko, ako može, i bez masnoće? Postoji vic kada su pijancu ponudili da pije rakiju bez alkohola, a on ih je upitao: “A zašto onda i da pijem ako ne mogu da se napijem?”
 
Slično je i sa mlekom. Zašto da pijete mleko ako u njemu nema onoga što je najbitnije i najkvalitetnije – mlečne masti. Ako bi bili pošteni, lako bi zaključili da sveže mleko i nije za odraslog čoveka. Za odrasle su uglavnom fermentisani proizvodi kao sir, jogurt, surutka, kefir i drugi slični. Čak ni deca nebi morala da piju mleko pod uslovom da se zdravo hrane ostalim namirnicama koje takođe sadrže sve i što mleko sadrži, ali u drugom obliku.
septembar
29
2016.
Kolumna

Porodični magazin 20/2016 - Kolumna


Dragi naši, 
 
Još malo o deklaracijama. Inspirisao me je članak u nekim novinama gde je navedeno da oko 25% deklaracija koje su istaknute na proizvodima nije ispravno. Pretpostavljam da je svaki čovek, koji vodi računa o svom zdravlju i zdravlju svoje porodice, morao biti u najmanju ruku prestrašen. Kada uz to pročitate neke naslove po novinama tipa - „ Strašno, čime nas truju“ ili „Užasno...“  verovatno vam dođe da se sakrijete na nekom pustom ostrvu i krenete sa nekom organik proizvodnjom. Izgleda lepo, ali .... em nemamo pustih ostrva, em bi brzo ostali gladni.  Ako je sve to tako, pitam se, kako to da nam je životni vek duži i kako to da ne vidimo neke epidemije ili trovanja neispravnom hranom? Biće ipak da nam hrana nije tako loša i da naš sistem kontrole zdravstvene ispravnosti hrane ipak deluje.
Naravno, ima razloga za zabrinutost, pogotovo posmatrajući trendove u svetu gde se favorizuje što jeftinija hrana (i skupo oružje :) ) a to neminovno znači masovnu proizvodnju sa još masivnijom upotrebom hemikalija. Štos je jednostavan, zemlje kao Srbija treba da menjaju svoj proizvod - jeftinu hranu, za nečiji skupi proizvod napr. pravo da puštate pesme nekog Džastina Bibera. I ne daj Bože, da u kafiću pustite njegovu pesmu, a da niste platili autorska prava - eto vas na sudu bez mogućnosti da dobijete spor. Dakle ima razloga za zabrinutost, ali ne i za paniku.

Aktuelno izdanje

Promo 1

Nagrađeni recepti

Danijela Jovanović, Lazarevac

Aleksandra Kovačević, Omoljica

GOMEX Facebook

 

Ključne reči